Algemene Voorwaarden

Algemene voorwaarden Skone BV

Onderhavige algemene voorwaarden zijn van toepassing op al onze aanbiedingen,
orderbevestigingen, enz…
Door het accepteren van een aanbod of het plaatsen van een bestelling,
aanvaardt de opdrachtgever uitdrukkelijk onderhavige algemene voorwaarden, tenzij schriftelijk
bedongen afwijkingen.
De klant erkent te hebben afgezien van eventuele bestaande eigen voorwaarden.
De domeinnaam skone.be behoort toe aan Skone bv BE0787.786.785 geregistreerd te Hostenstraat
31 – 8670 Koksijde – België.
Onze producten zijn online te koop voor Europa en in winkels wereldwijd.
De aankopen op skone.be zijn onderworpen aan de verkoopsvoorwaarden die in dit
document worden voorgesteld en aan de Belgische wetgeving inzake verkoop op afstand.

Prijsstelling
Al onze prijzen zijn aangegeven in euro € en zijn inclusief BTW voor verkoop binnen de Europese Unie.
Deze prijzen kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd.
Alle belastingen, tarieven en douanerechten zijn ten laste van de klant volgens de geldende wettelijke bepalingen.
Het bedrag van deze belastingen varieert naargelang het land en het totale factuurbedrag in euro.
Deze belastingen zijn ten laste van de klant bij ontvangst van zijn bestelling.
De prijzen worden meegedeeld op de website, wij zijn niet verplicht de goederen te leveren mocht er
een menselijke foutieve prijs vermeld zijn op de webshop.

Betalingen
De bestelling wordt verzonden na ontvangst en bevestiging van de betaling.
Wij bieden via mollie.com de volgende betaalmogelijkheden aan: Apple Pay, Bancontact / MrCash, Visa, Master
Card & Ideal.
Bij aankoop wordt u doorgestuurd naar de officiële website van mollie.com voor veilige betalingen.
Alle aankopen via de webshop worden automatisch direct afgerekend, indien u kiest voor een
bankoverschrijving worden de product pas geleverd na voltooien van het openstaand bedrag, de
producten blijven dus van de koper tot deze betaald zijn ongeacht uw orderbevestiging.

Veiligheid
De online betaalmethoden die Mollie.com aanbiedt zijn gebaseerd op beveiligde servers die de
bescherming en authenticiteit van de informatie die van onze virtuele winkel naar de bank gaat garanderen.
Deze methoden garanderen ook dat geen enkel stukje informatie kan worden gebruikt
door een belangeloze partij, aangezien ze gebaseerd zijn op beschermde algoritmen, die gecodeerde
informatie verzenden, zodat deze alleen zichtbaar is voor bankentiteiten. Skone BV kan al deze
informatie niet zien, noch opslaan.

Verzending
Skone BV verzendt in heel Europa. De verzendkosten zijn afhankelijk van het gewicht van de
geselecteerde producten en worden berekend op het moment van aankoop op onze website.

Levering
De klant moet fysiek aanwezig zijn voor de levering.
Bij afwezigheid laat de vervoerder een herinnering achter en krijgt de klant 5 dagen uitstel om de goederen op het aangegeven adres af te
halen.
Controleer bij ontvangst van meubilair of alle stukken in goede staat zijn aangekomen.
Indien de klant een onregelmatigheid vaststelt, moet hij/zij dit op de leveringsbon vermelden.
In geval van twijfel of als de klant niet genoeg tijd heeft om het product zorgvuldig te
controleren, schrijf dan de volgende zin op de leveringsbon: NODIG TE CONTROLEREN samen met
de handtekening van de klant.
Dit is verplicht om problemen sneller op te lossen.
Skone BV kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor schade veroorzaakt tijdens de levering indien de voorgaande
gedetailleerde instructies niet gerespecteerd werden door de klant.
Om beschadiging van de inhoud te voorkomen, wordt aangeraden geen scherpe of puntige voorwerpen te gebruiken om de
ontvangen doos te openen.
Indien de klant geen volledig of correct leveringsadres heeft opgegeven,
of indien de goederen niet tijdig werden afgehaald, aanvaardt hij de retourkosten te betalen.
De levering omvat geen montagediensten.
In geen geval zal Skone BV de retourkosten op zich nemen.

Leveringstermijn

Leveringstermijnen zijn slechts bij benadering aangegeven.
Vertraging kan geen aanleiding zijn noch
tot schadevergoeding, noch tot gehele of gedeeltelijke verbreking van het contract of order.
Bestellingen van referenties die in voorraad zijn worden klaargemaakt om verzonden te worden in de
volgende 24 uur na betaling van de bestelling, van maandag tot vrijdag van 9u tot 18u (behalve
tijdens de feestdagen, zomervakantie en kerstvakantie).
Voor bestellingen van referenties die niet in
voorraad zijn, gelden de beschikbare data van wanneer het artikel weer in voorraad zal zijn.
Voor meer informatie over deze levertijden kunt u contact met ons opnemen via info@skone.be

Ruilen retourneren

Alle referenties op onze website zijn van de hoogste kwaliteit en worden streng en intensief
gecontroleerd.
Als de klant toch niet tevreden is met het ontvangen artikel, kan hij/zij zijn/haar
aankoop gedeeltelijk of volledig terugsturen, of overgaan tot een ruil (van maat of model) binnen een
maximum van 15 dagen na ontvangst van zijn/haar bestelling.
Voor elke retourprocedure moet de klant vooraf contact opnemen met de klantendienst op info@skone.be om de retourinstructies te
ontvangen.

De klantendienst van Skone BV zal de klant op werkdagen binnen 24 tot 48 uur per mail
beantwoorden.

Voorwaarde voor retourzendingen

De producten mogen niet gebruikt zijn, moeten in de originele verpakking zitten, met de originele
labels erop.
Producten in de uitverkoop en/of speciale aanbiedingen kunnen niet geretourneerd worden.
Zodra de retourzending door de klantendienst van Skone BV is aanvaard, ontvangt de klant
instructies om de retourzending uit te voeren. De retourkosten zijn ten laste van de klant en kunnen
enkel terugbetaald worden indien het product defect is.
Wanneer Skone BV de geretourneerde goederen ontvangt, worden deze onderzocht.
De terugbetaling overeenkomstig de waarde van de
referenties kan enkel gebeuren indien de geretourneerde goederen voldoen aan de
retourvoorwaarden van Skone BV.
De klant wordt terugbetaald binnen maximaal 30 dagen.
Voor elke bestelling geplaatst op skone.be, behoudt Skone BV zich het recht voor de bestelling te annuleren en
over te gaan tot de gedeeltelijke of volledige teruggave van de bestelling.

Beschadigde of defecte goederen

Indien het goed tijdens de verzending is beschadigd of op enigerlei wijze defect is, betaalt Skone BV
de verzendkosten voor een tweede levering.

Indien de klant enige schade of defect aan het goed vaststelt, dient hij/zij binnen de 24 uur na ontvangst contact op te nemen met de klantendienst van Skone BV via info@skone.be en een gedetailleerde beschrijving van de schade met foto ’s bij te
voegen.

De klantendienst van Skone BV zal de schade onderzoeken en de beste oplossingen
aanbieden, zoals bijvoorbeeld de vervanging van het beschadigde goed, of van een stuk van het
aangetaste materiaal.

Skone BV kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld indien de
schade is ontstaan bij het openen van de ontvangen doos.

De door de klantendienst van Skone BV
aanvaarde retourzendingen dienen naar het volgende adres gestuurd te worden: Skone BV –
Hostenstraat 31 – 8670 Koksijde – België.


Aansprakelijkheid

Skone BV kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor het misbruik van de aangekochte goederen.
Onverminderd de toepassing van bepalingen van dwingend recht of openbare orde wijst Skone BV
uitdrukkelijk iedere aansprakelijkheid af voor eventuele schade veroorzaakt door (het gebruik van)
de geleverde goederen.
Ook indien Skone BV gehouden is tot vergoeding van schade, zal deze steeds
beperkt zijn tot de geleden directe schade.
Iedere vordering ter zake van indirecte schade waaronder begrepen maar niet beperkt tot letselschade, gevolgschade en schade aan derden, is
uitdrukkelijk uitgesloten.

Skone BV wijst iedere aansprakelijkheid af voor schade en/of aantasting die direct of indirect het gevolg is van: menselijk ingrijpen in het hout of andere geleverde materialen onjuiste opslag, montage of installatie van de verkochte goederen.
De montage en eventuele
assemblage van de verkochte goederen geschiedt geheel voor risico van de koper.

Nietigheid

Elke bepaling van deze algemene verkoopvoorwaarden die geheel of gedeeltelijk nietig is, laat de
geldigheid van de overige bepalingen onverlet.

Geschillen

Alle geschillen worden door de rechtbank van Veurne behandeld.